3 Temmuz 2015 Cuma

Yaşadığımız Dünya için Ne Yapmalı?

Merhaba,

Hayırlı Ramazanlar herkese. Rabbim yapılan ibadetlerimizi kabul etsin.

Ben bugün size ramazanla ilgili bir yazı yazmayacağım çünkü haddim değil.Onu bilenlere bırakalım. Ancak kendi uygulamaya çalıştığım ve herkesin uygulaması gerektiğine inandığım birkaç çevresel konudan bahsetmek istiyorum.Geçen gün Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği' nin facebook hesabından paylaşılan bu görselleri görünce sizinle de paylaşmak istedim. Çünkü bu toplumsal bir olay ve hepimiz üstümüze düşen ne ise yerine getirmeliyiz. Peki bize düşen görevler neler? 



Öncelikle doğa dostu olan ürünler kullanarak başlayabiliriz. Gerek teknolojik gerek temizlik gerek ambalaj olsun aklımıza gelen her alanda ekolojik ürünler kullanarak çevre kirliliği, hava kirliliği, su kirliliğinin önüne geçilecektir. Bunu yapamıyor muyuz? O zaman ayrıştırarak geri dönüşüm merkezlerine gönderebiliriz. Yeter ki isteyelim. :)

Pet şişelerle ilgili sayısız zarar duymuşuzdur.Bir de burada bahsetmeye gerek var mı bilmiyorum.Bilmemiz gereken en önemli şey bir pet şişenin doğada 400 yıl sonra çözünüyor olması. Öyleyse bizim sağlığımıza verdiğimiz zararı tahmin etmemiz zor değil. Plastik şişe ve bardak kullanımından vazgeçerek hem doğaya ama öncesinde kendimize kocaman bir iyilik yapmış oluruz. Bu arada kullandığımız mataralarda BPA maddesi içermemesine dikkat etmeliyiz. 


Temizlik malzemelerini evde kendimiz yapmamız pek mümkün olmayabilir ya da üşenebiliriz. Lakin bende yapmıyorum. Ama hazır doğal ürünlerde var kimyasal içermeyen. Biraz araştırarak bulmak hiç de zor değil. Yeterki istemeli insan. ;)


İşte en önemli maddelerden biri. Ağaç dikmek. Hatta yediğimiz meyvelerin çekirdeklerini çöpe atmayıp boş araziye attığımızda içlerinden kaç tanesinin toprağa karışıp yeniden meyve verebileceğini bilemeyiz öyle değil mi? Tabii bazı insanlar sizin ağaç dikiyor olmanızdan rahatsızlık duyabilir ama yılmadan devam etmek gerek. Saksıda, bahçede nerede olursa olsun yeşil hem ruhunuzu hem doğayı besler unutmayın.



Çok basit ama çok önemli detaylar olduğunu düşünüyorum bunların. Hala alacak bir nefesimiz olsun istiyorsak biraz çabalamamız lazım. Benim çabalamamda ya da bir tek benim uygulamamda ne değişir demeyin. Ben yaparım, sen yaparsın sonra bir başkası görür uygular sonra başkası derken yayılır gider. Bireysel çabalarımız olmadan topluma erişemeyiz. Vurdumduymazlığa ve boş vermeye son vermemiz gerek.Unutmayalım;
Ben istersem dünya değişir.

Sevgiler :))
Neslihan Kılıç

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları