24 Kasım 2014 Pazartesi

Feshane'de Diyarbakır Kokusu

İstanbul Feshane' de tam zamanlamasını bilmiyorum ama belli aralıklarla illerin tanıtım günleri yapılıyor ve geçtiğimiz hafta sonu da Diyarbakır vardı. Kıymeti bilinmeyen ve hep terörün gölgesinde anılan Diyarbakırımızın sanata verdiği değeri görmek mümkündü orda. Birçok kitap standı vardı yerli yazar ve şairlerden oluşan. Ama benim için en dikkat çekici olan bölümü Feshane'nin sütunlarını kaplayan ünlü şair ve yazarlardı. 








Müzikleri,yemekleri,kıyafetleri bir yana sanatıyla ön plana çıkmasıydı bence esas önemli olan. Doğu deyince bir adım geriye kaçan ve size ötekileştirilmiş insan muamelesi yapan insanlara en büyük cevabı sanatınızla verebilirsiniz çünkü.





Bu yazımın asıl amacı sizlere bu sanatçıları tanıtmak. O yüzden çok derin mevzulara girmek niyetinde değilim. İçimde yanan Diyarbakır aşkı benimle kalsın ve bu yazıyla ben hem memleketime olan vefa borcumu ödemiş olayım hem de kendi eksik olduğum taraflarımı kendi sayfamda kendi yüzüme vurayım istiyorum. Hepsi bu.





Tabii ki  yemekleri, müziği, bakırı ile bir bütündür Diyarbakır. Ama ben sadece sanatçılarının fotoğraflarını paylaşmak istiyorum. Çünkü diğerlerini her yerde bulabilirsiniz. Medyanın gösterdiğinden çok daha farklı bir memleketimiz var. Herkesin görmesi gereken eşsiz bir tarih kokar bu topraklar.





 33 medeniyete ev sahipliği yapmış 12.000 yıllık bir şehirdir Diyarbakır. Gölgede bırakılmaya çalışılsa da ışıl ışıl parlayan bir tarihtir.


Neslihan KILIÇ

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları