5 Temmuz 2014 Cumartesi

Aşkın 7 Hali - Bişnev!


Çok sevdiğim bir yazar. Nitekim Aşkın Gözyaşları serisini büyük bir beğeniyle okudum. Bu kitabıda çok büyük bir heyecanla çıktığı gibi almıştım. Ancak bu defa Sinan Yağmur beni o büyük aşkın içine çekmeyi başaramadı. Neden mi? Hadi başlayalım anlatmaya.


Kitap, iki karakter üzerinden tasavvufu anlatıyor bu kez. Aylin ve Cengiz. Aylin ve Cengiz'in tasavvufa giden yolunu anlatırken,o olaylardan bahsederken çok sıradan olaylar ve çok sıradan cümlelerle anlatıldığı için kitabın yaklaşık ilk 80-100 sayfasında acayip sıkılıyorsunuz. Çünkü beklentileri karşılamıyor. Bu sayfalardan sonra kahramanlarımıza bir üçüncüsü ekleniyor ve ana iki karakter Hace'yle tanışıyor tabii biz de. İşte tam buralarda kitap biraz toparlıyor ve sizi içine alıyor gibi görünse de sıradanlıktan kurtulamadığını görüyoruz.

Belki başka okuyanlar beğenmiştir bilemem ama ben kendi düşüncelerimi yazmakla mesulüm. Gelelim birkaç maddeyle neden aradığımı bulamadığımı yazmaya.

-Sinan Yağmur sosyal medya hesaplarında daha kitabı çıkmadan reklam yapmaya başladığından benim beklenti seviyemi artırdı ve ben aradığımı bulamadım.

- Sıradan bir anlatım ve bu sıradanlıktan kurtulamama durumu hakim. Tesadüflerle dolu bir kitap. Oysa tesadüf diye bir şey yoktur bence. Hikayenin sıradan,gündelik olaylarla başlaması da bunun için de tabii.

- Hace karakterinin bir türlü hayat hikayesinin anlatılmayışı ve nereden çıktığının bilinmeyişi.

- Aylin ve Cengiz İlahi Aşkı ararken Haceyle karşılaşıyor ve O'nun yönlendirmesiyle bir sürü şey yaşıyorlar. Bu yaşadıklarının sonunda sözde İlahi Aşkı buluyorlar ama birbirlerine yazdıkları mektup bunun tam tersini gösteriyor.

- Diğer kitaplarında dünyevi ve İlahi aşkı çok iyi ayıran yazar bu kitabında bunları birbirine katmış gibi görünüyor.

- Hace tasavvuf dersi verirken yaratmak kelimesini insana özgü gibi kullanıyor . Oysa yaratmak Allah'a mahsus değil midir?

Kısacası ben bu kitabı beğenmedim. 

Not: Aşkın Mealini de beğenmemiştim ve yazmamıştım.Peki bunu niye yazdım? Çünkü bu kalbime takıldı ve neden beğenmediğimi açıklayacak cümlelerim vardı harflere dökülmeyi bekleyen. 

Sevgiyle :)

Neslihan KILIÇ



2 yorum:

  1. Suanda okumaya çalışıyorum ve seninle ayni fikirdeyim.Sanirim yarim birakmak daha mantikli :) Sevgiler. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın sonuna kadar ha toparladı ha toparlayacak diye beklemiştim ama nafile. Bende sıkıldığım kitabı yarıda bırakmaktan gocunmam. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları