8 Haziran 2014 Pazar

Asil Yaşayan Adil Ölmez!

Hakan Günday' ın Azil kitabı içinden alınmış ve kitabı özetleyen bir cümle. Bu yüzden başlığa Azil yerine bu cümleyi daha uygun buldum. Hem de atasözü gibi hafızama kazındı diyebilirim. 

Azilin türkçe ve arapça olmak üzere iki anlamı olduğunu kitabın sonunda görebilirsiniz. Zaten kelimenin anlamını bilmezseniz kitabın adının neden Azil olduğunu anlamanız zorlaşır. Ayrıca baştan belirteyim benim gibi azilin kahramanımızın ismi olduğunu düşünerek başlarsanız yanılırsınız. Üstelik kitabın hiçbir yerinde azil kelimesi geçmiyor. Peki neden kitabın adı Azil? İşte onu da okurken siz çözeceksiniz. :))



Daha önceleri Hakan Günday'ın AZ kitabını okumuş ve farklı bir tarzı olduğunu keşfetmiştim kendimce. Şimdi bu kitabı okurken farklı kelimesinin yetersiz kaldığını düşünüyorum ve de yazarın hayal dünyasını daha çok merak eder hale geliyorum. 

Yazarın kitaplarını okurken yorulduğumu hissediyorum. Bu yüzden genelde sakin kafayla okumayı tercih ediyorum. Yokavar diye bir olgudan bahsediyor mesela kitapta Günday ve bu gerçek hayatta hiç duymadığım bir kelime olduğundan belki de anlamını kavramak için o paragrafı iki kez okumak zorunda kaldım. Seviyorum ben bu yazarı. Çünkü okurken zihnimin çalıştığını hissediyorum kitapla ilgili varsayım ve tahminler yaparken. :)




Azil'de kahramanımız epilepsi hastası. Nöbetler geçiriyor. Deli raporu alıyor falan. Tam da sloganın bahsettiği deha ile delilik arasında bir hayat gerçekten. Deli diye küçümsenip aşağılanan bir adamın yaptıklarını şaşkınlıkla okuyacaksınız. Öyle ki bu deli , insanlara kendi kendini öldürtüp üstüne paralar kazanan ve kazandığı paraları deneylerine harcayarak ve yetmezmiş gibi bu deneylerle ülke gündemine oturan bir insan. Deney derken bu bilinen sıradan deneyler değil. Gerçek hayatta yapılması oldukça güç ve akla hayale gelmeyecek deneyler. Aynı zamanda farklı isimler kullanarak iki adet kitap çıkarıyor ve tüm ezberleri bozuyor. Tabii ki bu ezber bozmanın sonunu söylemeye gerek yok. :(

Hakan Günday okunası ve ilginç yazarlardan. Kitaplarının içeriğiyle ilgili dipnotlar vermek biraz güç. Çünkü olaylar birbiriyle oldukça bağlantılı ve bu bağlantıları düzgün bir ifadeyle belirtmek biraz zor. Bu yüzden bu yazarın kitaplarından bahsederken çoğunlukla genel ifadeler kullanıyorum. 

Hakan Günday anlatılacak değil ancak okunacak bir yazar diye düşünüyorum. Yeni kitap ve yazılarda buluşmak üzere. :)


ASİL YAŞAYAN ADİL ÖLMEZ!

Neslihan KILIÇ

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları