27 Eylül 2013 Cuma

Küçük Kara Balık

İnstagram 'a kendi çektiğim fotoğrafı koydum ama bilgisayarıma yüklerken hata verdiği için mecburen internetten bulduğum bir resmi koydum bu yazıya. İnstagram' da dün için yazacağıma dair söz vermiştim ama ne yazık ki bugüne kaldı ve verdiğim sözü tutamadım. Gecikme için özür dileyerek başlamak istiyorum.
 
Aslında çok eski bir çocuk kitabı ama hiç eskimeyen hem gündemde olan bir kitap. Bunun en büyük sebebi darbe döneminde yasaklanmış olması diye düşünüyorum. Tabii niye yasaklandığına önceden de anlam veremiyordum okuduktan sonra hiç anlam veremedim orası ayrı konu. Çok büyük ihtimalle kahramanımız olan balığın sürüsünden ayrı düşmesiyle ilgili bir bağlantı var ama neyse işin o boyutlarına girersek çıkamayız. O yüzden yüzeysel olarak değinip geçiyorum hemen özeline.
 
Ben bu yaşa geldikten sonra bu kitap nerden aklıma esti de okudum diye sorarsanız şöyle açıklayabilirim sanırım. Dört aylık bir yeğenim var ve halası şimdiden ona ufak ufak bir kütüphane oluşturmaya başladı. Bende kitabın yaşı olmaz diyerek daha şimdiden yeğenime bu kitapları okuyorum ve yavrum benim öyle güzel dinliyor ki. :) Kulağa komik geliyor biliyorum ama biraz çılgınım galiba. :)
 
Küçük Kara Balık yedi - sekiz yaşındaki çocukların merakla, ilgiyle ve kolaylıkla okuyabilecekleri bir kitap. Hayal gücüne dayalı sade anlatımlı ve resimlerle zenginleştirilmiş güzel bir hikaye. Sonu tamamen çocukların hayal gücüne bırakılmış. En çok bu yönüyle hoşuma gitti diyebilirim. Yani kahramanımızın ölüp ölmediğine çocuk kendi karar veriyor.
 
Her çocuğun kütüphanesinde bulunmalı diye düşünüyorum. Klasik olmuş kitaplardan biri ne de olsa. Şimdi sırada Küçük Prens var. :)

Neslihan KILIÇ





0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları