19 Haziran 2013 Çarşamba

Şahika ve Feraye

Merhaba yeni bir kitapla karşınızdayım.Sinan Akyüz'ün Alfa yayınlarından çıkan son kitabı Şahika ve Feraye'den bahsetmek istiyorum biraz.





Yazara ait okuduğum ilk kitap.İncir Kuşları ile adını duymuştum Sinan Akyüz'ün ancak okumak kısmet olmamıştı.Kitabın kapak baskısı içeriğini olduğu gibi yansıtıyor ve bence başarılı bir tasarım olmuş.

Gelelim konusuna.Kapağında yer alan 'Savrulan Hayatların Hikayesi' çok doğru bir başlık olmuş.Kitabın yarısına kadar adının neden Şahika ve Feraye olduğunu anlayamıyorsunuz.Birbirinden bağımsız ve biribiriyle bir yerde bağlantılı birçok kişinin hayat hikayesini okuyor aynı zamanda yaşıyorsunuz.Ancak kitabın şöyle bir sorunu var bütün karaktelerin hayatı olumsuz sonuçlanıyor.

Kitabı bitirip kenara koyduğumda aklıma ilk gelen Yaprak Dökümü adlı dizi oldu.Orada da ailenin başına gelmeyen olay kalmamıştı ve bütün kötülükler o aileyi buluyordu.İşte bu kitapta da aynen öyle.Hele ki Feraye'nin başına gelenler ...

Kitap kahramanlarını kısaca özetleyecek olursak ; bir Hacı Nine var büyük gelini erkek çocuk doğurmadığı için sürekli onu tersleyen ve oğullarına toz kondurmayan aynı zamanda evin büyüğü.

Hacı Ninenin büyük oğlu Çakır Ağa babası öldükten sonra evin en büyük erkeği olduğu için ağalığı o devam ettiriyor.Kızlarına düşkün,eşini seven,ailesinin refahı ve mutluluğu için çırpınan bir baba.

Çakır Ağa'nın küçüğü olan erkek kardeşi Hasan; Kepçe kulaklı olduğu için kendini sevmeyen, kompleksli, hain, annesinin gözbebeği,kötü alışkanlıkları olan bir çocuk.Kötü alışkanlıklarının sonunun bir aileye mal olacağını anlaması hem onun için hem ailesi için çok geç olacaktır.Hasan Hacı Nine'nin ailesinin sonunu getirecektir.

Şahika;Çakır Ağa'nın büyük kızı.Çanakkale Savaşında gönüllü hemşirelik yapan bir komşularına özenip zor şartlarda öf bile demeden görevini başarıyla yerine getirmiş bir genç kız.Şahika'nın asıl hikayesi sürpriz bir şekilde evlenip kocasının memleketine gitmesiyle başlıyor.

Feraye; Şahika'nın kız kardeşi,Çakır Ağa'nın küçük kızı.Ona kurban verilmiş bir genç kız.Feraye'nin hikayesi de ablası gibi sürpriz bir şekilde evlendikten sonra başlıyor.Ama bir farkla.Başına öyle şeyler geliyor ki yok artık diyorsunuz.Abartılmış gibi geldi bana biraz bu hikaye ve dualar ettim hiçbir kadının başına böyle bir evlilik gelmesin diye.




Bütün bu anlattığım kahramanların hikayeleri destanlaşmış savaşlarımızın gölgesinde yaşanıyor.Bunu belirtmeden geçseydim eksik bir anlatım olurdu.

Son olarak belirtmeliyim ki ; bazı hikayeler gereğinden fazla abartılmış gelse de okunmaya değer güzel bir kitap.Elimdeki kitapları bitirdiğimde İncir Kuşları'nı da alıp okumak istiyorum.Unutmadan kitabı bitirdiğinizde yorulduğunuzu ve nefes aldığınızı hissedeceksiniz.Ben öyle hissettim. :)

Neslihan KILIÇ


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları