12 Nisan 2013 Cuma

Selam

Öğretmen arkadaşlarımla gittim geçenlerde bu filme. Herkesin ağlayarak çıktığını söyleyebilirim. Yani elinize patlamış mısır alıp seyredebileceğiniz bir film değil çünkü boğazınızda kalıyor o mısırlar.

Ben filmin içeriğiyle ilgili yorumlarıma geçmeden Ahmet Hakan'ın görüşlerini paylaşarak konuya girmek istiyorum.


Cemaat’i anlamak için işe yarar bir film: Selam* FETHULLAH Gülen hareketinin dünyanın dört bir tarafında nasıl açtığını...
* Gülen hareketinin o okullara hangi anlamı yüklediğini...
* O okullarda çalışan öğretmenlerin hangi şuur ve heyecanla oralara gittiklerini...
* Hareket içinde “yurtdışındaki okullarda çalışan öğretmenler” algısının...
* O öğretmenlere neden “isimsiz kahramanlar” dediklerini...
Kısacası...
“Cemaat” olgusunun en önemli parçası olan “okullar” meselesini...
Tek taraflı da olsa...
Kavramak, anlamak, çözümlemek istiyorsanız...
Şu sıralar vizyonda olan “Selam” adlı filmi izlemenizi öneririm diyor Hakan.



Film 'üç umut, üç gaye, tek ideal' sloganıyla yola çıkıyor ve kendini çok iyi anlatan üç kelimeyle insanları yanıltmadan içeriğini baştan veriyor size.

Ahmet Hakan'ın dediği gibi evet bir cemaat filmi. Ama filmde cemaate dair herhangi bir anlatım yoktu. Kimse Yok Mu derneğinin olduğu sahneler dışında cemaate dair bir bağ kurmuyorlar en azından sözel olarak ifade edilmiyor. Seyredince göreceksiniz ki Kimse Yok Mu' nun olduğu sahnenin anlattığı olmazsa olmazdı.

Ahmet Hakan'ın söylediklerine katılıyorum. Ek olarak şunu belirtmeliyim ki; bu filmin bana göre ana teması önyargıları yıkmak, yardımlaşma ve ırkçılığın açtığı temel sorunlar ve bunların insana inanarak çözüme ulaştırılması. Bence bu filmde yapılan en büyük hata bayan oyuncunun tesettürlü olması. Peki neden en büyük hata? Çünkü insanlarımız filme önyargılı yaklaşıp dini bir film olduğunu düşünebilir ve bu da gişeye olumsuz yansıyabilir diye düşünüyorum. O karakter başı açık bir şekilde de kendini gösterebilir ve daha çok insanı gişeye çekebilirdi. Belki yanlış düşünüyorum bilmiyorum ama filmden çıkınca ilk bunu düşündüm diyebilirim. Çünkü film cemaat filmi olabilir ancak dini bir film değil. Temelinde inanç var tabii ki ama size dini anlatan ya da dinin gereklerini anlatan  bir film değil sadece öğretmenliğin ne kadar kutsal bir meslek olduğunu bir kez daha hatırlatan sade, sakin, yalın ve hüzünlendirici bir film.

Sürpriz sahnelerin süslediği genelinde sakin ara ara hareketlenen bir film. Vermek istediği mesajları çok net bir şekilde anlatıyor. Tabii ki içinde günümüz filmlerinin olmazsa olmazı bir aşk hikayesi var size gerçek aşkın anlamını yeniden sorgulatacak.

Ben filmi çok beğendim. Herkesin seyretmesi ve payına düşeni alması gerektiğini düşünüyorum.
N.K.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları