10 Mart 2013 Pazar

Hükümet Kadın

Bu filme bir akrabamın daveti üzerine gittim.Giderken büyük beklentilerim yoktu az çok tahmin ediyordum nasıl bir şey olduğunu fakat benim tahminimden daha vasat bir film çıktı karşıma.

Filmin en büyük dezavantajı Vizontele'nin kopyası olmasıydı.Ama tabii ki Vizontele durum komedisi anlamında ilk sayılabilecek Yılmaz Erdoğan gibi usta bir kalemin elinden çıkmış ve de çok iyi oyuncuların bir araya getirildiği mükemmel bir filmdi.Sermiyan Midyat kendi babaannesinin hayatını kaleme almış olabilir.Belki de farklı bir hikaye anlatıyor olabilir ama bana göre Vizontele'nin gölgesinde kalmış ve o gölgenin altında ezilmiş bir film.


Filmde espriler argolarla süslenmiş.Ben argo esprileri pek sevmediğim için hatta kullanımını onaylamadığım için beni pekte güldüren bir film değildi.Argo esprileri ve argoyu seviyorsanız sizi güldürebilir hatta eğlendirebilir.

Demet Akbağ'ın oyunculuğuna gelince.Çok iyi bir oyuncu olduğu ve filmde de çok iyi bir oyunculuk sergiediği muhakkak.Filmdeki Xate Ana yine bir hata yapıp kıyaslama yapacağım ama Siti Anayla çok çok benzerdi.

Filmde çok beğendiğim oyunculardan biri olan Mahir İpek'te rol almıştı şoför rolüyle.ama bana sorarsanız onu bu filmde görmek pek hoşuma gitmedi.Çünkü çok daha etkin rollerde oynamayı hak eden bir ismi böyle silik bir rolde görmek seyirci olarak hoşuma gitmedi açıkçası.

Sermiyan Midyat verdiği röportajlarda -güneydoğu için- bu toprakların hikayesini anlattığını söylese de bu toprakta hep benzer veya aynı hikayeler mi var diye düşünüyor insan.Hayır bu topraklarda keşfedilmeyi bekleyen çok iyi hikayeler var farklı farklı.

Filmle ilgili söylenebilecek çok bir şey yok.Çocuklarınızın eğlenebileceği fakat argoyu öğrenebileceği vasat bir film olmuş.Yani gitmezseniz çokta bir şey kaybetmiş olmazsınız.
N.K.



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları