29 Aralık 2012 Cumartesi

Yazmak ve AŞK



Yazmak ne büyülü şey öyle değil mi? İçi dolu olsun veya boş olsun. İnsan olanın başına gelebilecek, Allahın en güzel lütuflarından biri. Bunu AŞK ’ı okurken bir kez daha anladım. Ben öyle mükemmel bütün insanlığa sunabileceğim şeyler yazmıyorum. Daha bencilce kullanıyorum yazıyı. Kendimi rahatlatmak ve kendime kendimi göstermek için, kendimi dışarıdan sorgulamak için yazıyorum. Kısaca kendim için kullanıyorum ben kalemi, klavyeyi, harfi, noktalamayı yazmak için ne gerekliyse onu. Çünkü yazmazsam hayatı bu kadar kolay taşıyamam. Bu kadar kolay ayakta duramam. İnsanlığa yazıyı icat ettirdiğin için sana şükürler olsun Allahım!

Yazdığım zaman anlıyorum kendimi ve kendime ne kadar uzak oluşumu. İnsan kendiyle empati kurar mı bilmiyorum ama ben yazarken kuruyorum bunu kendi içimde, kendi dünyamda, kendimle baş başa…

Elif Şafak bir röportajında Aşk’taki her bölümün aynı harfle başladığını ve bunun ne anlama geldiğini okura bıraktığını söylemişti. Bugün bitirdim AŞK’I. Ben ne anladım bundan biliyor musunuz? Bir kere her bölüm B harfi ile başlıyordu. Kitabın sonlarına doğru karakterlerden biri Mesnevi’nin Bişrev yani dinle ile başladığını söylüyordu. O zaman anladım ki; o B’ler Bişrev! Yani Dinle! Anlamına geliyordu.

İçindeki İlahi Aşkın sesini dinle. İlahi Aşkın sende vuku bulan sesini Dinle! Kalbinin sesini ve sana o kalbi veren, o kalbin atmasını sağlayan, hissetmeyi kalbe öğreten İlahi’nin sesini dinle. Seni Yaratanın seninle nasıl konuştuğunu dinle! Bütün kâinatı dinle o sana her sesi verecektir. Senin var olmanı sağlayan İlahiyatın seninle ne konuştuğunu dinle! Bütün dünyayı dinle!

Dinle ki doğruyu bulasın. Dinle ki önyargılarını kırıp gerçeği görebilesin. Dinle ki yüreğin kararmasın beyazlığa yer kalsın. Dinle ki Rabbine yakın şeytana uzak olasın. Dinle, dinle ki öğrenesin, göresin, duyasın, bilesin, hissedesin. Ömür boyu dinle kalbindeki sesi dinle ki Yaradan seni hiçbir vakit terk etmesin.

Sen kalbindeki İlahi’nin sesini dinledikçe o seni hep iyiye, doğruya, güzele ve saflığa götürecektir seni.

Her kitap her okurun dünyasında farklı bir anlam taşır. Mevlana’yı-Şems’i-AŞK’I anlatan ve adı AŞK olan bir kitabın ardından benimde yüreğime bunlar yazıldı. Doğru yanlış bilemem ama başta da demiştim bu da benim içsel yolculuğum.
N.K.

NOT:Bu yazıyı kitabın ilk çıktığı zaman okuyup yazmıştım.Yazılarım arasında dolaşırken gördüm ve paylaşmak istedim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları