13 Ocak 2012 Cuma

Az

AZ


Doğan Kitaptan çıkan Hakan Günday'a ait bir roman.Kitabın arka kapağında konusuyla ilgili şunlar yazmaktadır.

11 yaşında bir tarikat şeyhinin oğluyla evlendirilen korucu kızı Derdâ ile hapisteki bir gaspçının aynı yaştaki oğlu “mezarlık çocuğu” Derda’nın bir mezarlıkta kesişen hayatlarının, bu iki çocuğu kırk yıl boyunca her tür şiddetle yontup birbirlerine hazırlayışının, (bütün anlamlarıyla) Yazı’nın bu iki çocuğu birleştirmesinin hikâyesi. Çocuk şiddeti, hayatın şiddeti, aşkın şiddeti, inancın şiddeti, hırsın şiddeti üzerine, A’dan Z’ye şiddet üzerine, dilin ve yazının şiddetiyle bir roman…

Bunu okuyunca kitapla igili az çok bir fikre sahip olabileceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.Çünkü kitap sandığınızdan çok daha fazla şiddet içeriyor.Daha ilk sayfalarda sizi şaşırtıp tamamen hikayenin içine çekmeyi başarıyor yazar.Sonuna kadar büyük bir merakla ve heyecanla okuyorsunuz kitabı.Sonu ise başlangıçtan daha enteresan.

Şaşırtıcı bir kitap.Sizi içine çekerken bazı bölümlerini eliniz yüreğinizde 'Yok artık!' diyerek okuyacaksınız.Ama şu noktayı unutmamak gerekir ki ve bence kapağında da belirtilmeliydi ki insanlar neyle karşılaşacağını baştan bilebilseydi.Çünkü eğer psikolojiniz yeteri kadar sağlam değilse bu kitabı okuyamazsınız. Başından sonuna kadar beni inanılmaz etkileyen bir roman oldu.Ama kimseye kesinlikle okumalısın diyemiyorum.Sadece farklı tarzları seviyor ve psikolojinizi bozmayacağınıza inanıyorsanız okuyun.

Belki bu tarz romanlar çok fazladır ama benim ilk okuyuşum. Yazarın da okuduğum ilk kitabı.Yalnız ben kitabı bitirdikten sonra şu noktaya takıldım.Yazar kitaba AZ adını verirken aşağıda tanıtım videosunda da göreceğiniz üzere karakterlerin A'dan Z'ye her şeyi yaşadığına inandığını düşündüğü için bu adı veriyor.Ama bir bataktan bir batağa saplanan karakterlere inancın hep absürd boyutunu yaşatmış.Yani aslında iki Derda'da bir şeylere inanıyorlar fakat bu inanç ilahi bir boyut almadığından sürekli batağa saplanıyorlar ve en son Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar kitabıyla durulup kendilerince bir huzura eriyorlar.Kendilerince diyorum çünkü ben bu kitabı okuyunca insan psikolojisinden hiç anlamadığımı ve böyle insanlarında var olabileceği gerçeğinin  gerçeğinin farkına vardım.

Her şeyiyle sıradışı bir kitap.Bu kadar şiddet içerikli bir kitabı şiddetle tavsiye ediyorum demeyi çok isterdim ancak bu hususta kararsızım.Diyebileceğim tek şey hep aynı tür , sıradan kitapları okumaktan sıkıldıysanız ve farklı bir deneyim yaşamak isterseniz okuyabilirsiniz bu kitabı.Yok ben hayatımdan memnunum diyorsanız hiç bulaşmayın derim.Şunu da belirtmeliyim ki yazarın bir sonraki kitabını ve ele alacağı konuyu merakla bekliyorum.

N.K.



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kalbe Takılanlar Copyright © 2012 Design by Balköpüğü Tasarım Blogger Temaları